Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara Cluj

Noul regulament de avizare dosare cadastru – 2014 – Comunicat de presa

COMUNICAT DE PRESĂ

 

 

 

Termenele pentru serviciile furnizatede Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi unităţile subordonate se reduc începând cu data de 1 septembrie 2014.

Potrivit Regulamentului de avizare, recepţie şi înscriere în evidenţele de cadastru şi carte funciară, aprobat prin Ordinul Directorului General al ANCPI nr. 700/2014, publicat în Monitorul Oficial la data de 31.07.2014 şi care intră în vigoare începând cu data de 01.09.2014, se reduc termenele pentru serviciile furnizatede Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi unităţile subordonate, după cum urmează:

 

 

Nr. crt. Grupe de servicii Coduri servicii

conform Ordinul MAI 39/2009

Termen

(zile lucrătoare)

Termen în regim de urgenţă

(zile lucrătoare)

1 Avize, recepţii şi furnizare date
1.1. Avize şi recepţii 1.1.1 7 2
1.1.2; 1.1.3 15 5
1.2. Furnizare date de cadastru, geodezie şi cartografie 1.2.1; 1.2.2; 1.2.3; 1.2.4; 1.2.5; 1.2.6; 1.2.7; 1.2.8; 1.2.9; 1.2.10; 1.2.11; 1.2.12; 1.2.13; 1.2.14; 1.2.15 3 1
2 Servicii de cadastru şi publicitate imobiliară
2.1. Prima înregistrare a imobilelor/ unităţilor individuale (u.i.) 2.1.1. 15 5
2.1.2.; 2.1.3 7 3
2.2. Dezmembrare / Comasare 2.2.1.; 2.2.2.; 2.2.3. 7 3
2.3. Intabulare sau înscriere provizorie 2.3.1.; 2.3.2.; 2.3.4. 7 2
2.3.3. 2 1
2.4. Notare 2.4.1; 2.4.2 3 1
2.5. Rectificare 2.5.1. 1
2.5.2. 15 5
2.5.3. 3 1
2.6. Actualizare informaţii tehnice 2.6.1; 2.6.2. 15 5
2.7. Consultare / Informare 2.7.1. 1
2.7.2.; 2.7.3.; 2.7.4.; 2.7.5. 2 1
2.7.6.; 2.7.7. 3 1

 

De asemenea, conform Regulamentului, la ghişeele unităţilor subordonate Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară va exista un program unic la nivel naţional pentru înregistrarea cererilor şi eliberarea documentelor. Astfel, solicitările având ca obiect servicii de  cadastru şi/sau publicitate imobiliară vor putea fi depuse zilnic între orele 8.30 – 14.00, în timp ce eliberarea lucrărilor de cadastru şi publicitate imobiliară se va efectua zilnic în intervalul orar 11.00 -16.00. Programul este valabil pentru toate categoriile de solicitanţi (persoane fizice, persoane juridice, notari, persoane autorizate să execute lucrări de cadastru, avocaţi, executori judecătoreşti, reprezentanţi ai băncilor comerciale).

Regulamentul de avizare, recepţie şi înscriere în evidenţele de cadastru şi carte funciară este publicat pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară www.ancpi.ro.

Speta: intabularea unui imobil adjudecat prin licitatie

Biroul de cadastru si publicitatea imobiliara Cluj-Napoca (BCPI Cluj-Napoca) a respinsa cererea sa pe motiv ca la dosar nu a fost depusa dovada achitdrii impozitului datorat pentru venitul din transferul dreptului de proprietate prevazut de art. 17′ alin.6 C. fiscal. Nistor Gheorghe Gaspar prin SCPA Tutu si Asociatii, a facut plangere impotriva Incheierii de carte funciara. Speta este simpla. Nistor Gheorghe Gaspar a dobandit dreptul de proprietate asupra unui imobil in calitate de adjudecatar, urmare licitatiei organizata in cadrul unor dosare de executare silia. In temeiul Actul de adjudecare emis de Biroul Executorului Judecatoresc, el a solicitat inscrierea in cartea funciara a dreptului de proprietate, anexand certificatul fiscal cu valoarea de impunere precum si taxa aferenta cererii de inscriere. La inregistrarea cererii nu a frcut dovada plalii impozitului pe transferul de proprietate intrucat a considerat ca avand in vedere dobandirea proprietatii asupra imobilului in procedura de executare silita, nu datoreaza aceasta taxa.

Sentinta civila nr. 4759/07.05.2014 pronuntatata in dosarul nr. 1941/211/2014 al Judecatoriei Cluj-Napoca, instanta a dispus: „Admite plangerea formulata de petentul Nistor Gheorghe Gaspar (..) si in consecinta: Anuleaza Incheierea de carte funciara nr. 156386 data de Oficiul de Cadastru si Publicitatea Imobiliara, Biroul de cadastru si Publicitate Imobiliara Cluj-Napoca, la data de 24.12.2013 si dispune inscrierea in CF 52297 Baciu a dreptului de proprietate al petentului asupra imobilului cu nr. cad. 804, in temeiul Actului de adjudecare din data de 04.11.2013 intocmit in dos. ex. nr. 1/2012 si nr. 199/2012 al Biroului Executorului Judecatoresc Petrule Vasile Constantin .” Hotararea a ramas definitiva prin neatacare.

 

Articolul in intregime il gasiti pe siteul: bizlawyer.ro

Siteul si detalii de contact ale avocatilor din Cluj care au reprezentat reclamantul: www.tutu-asociatii.ro

 

 

 

Legea vanzarii-cumpararii terenurilor agricole nu poate fi aplicata din cauza neinregistrarii terenurilor in cadastru

Conform Legii 17/2014 privind unele masuri de reglementare a vanzarii-cumpararii terenurilor agricole situate in extravilan, publicata in Monitorul Oficial din 12 martie si care intra in vigoare la data de 11 aprilie, pentru a putea vinde un teren, proprietarul trebuie sa depuna la primarie o cerere prin care solicita sa i se afiseze oferta de vanzare in vederea aducerii la cunostinta preemptorilor, oferta care trebuie sa cuprinda pretul cerut, amplasamentul, suprafata, categoria de folosinta si clasa de calitate, documentele cadastrale ale terenului, precum si numele si adresa vanzatorului si copia dupa documentul de proprietate asupra terenului.

Cum majoritatea terenurilor agricole din tara noastra nu sunt inregistrate la Cadastru, aceste cerinte impuse de lege nu pot fi indeplinite, ceea ce duce la imposibilitatea vanzarii terenurilor…
“Peste 60 la suta din suprafata agricola a Romaniei nu este cadastrata, ceea ce inseamna ca terenurile agricole nu se pot vinde pana cand nu se vor inregistra la cadastru. Am intalnit situatii in care fermierii care lucreaza terenurile in arenda, pe baza unei intelegeri verbale, au ales sa plateasca ei cadastrul, chiar daca este vorba despre sume foarte mari”, a declarat pentru Curierul National Alexandru Jurconi, presedintele PRO AGRO.

Potrivit acestuia, “cadastrarea terenurilor agricole la nivel national ar costa aproximativ 1 miliard de euro, bani care nu au fost alocati”. “Este o decizie politica si economica de baza sa stii al cui este terenul si ce presupune limita de proprietate”, a completat presedintele PRO AGRO.
Intrebat daca federatia pe care o conduce intentioneaza sa faca demersuri pentru reglementarea acestei situatii neplacute pentru agricultori, Jurconi a spus ca “Exista deja o intentie a organizatiilor profesionale din agricultura si industria alimentara de a se implica in acest proiect”, dar ca “premierul Victor Ponta trebuie sa ia decizia”.

De 20 de ani se discuta la nivelul MADR despre cadastrarea terenurilor agricole la nivel national

La randul sau, Ginu Toma, presedintele Federatiei Agricultorilor “Fermierul”, a declarat pentru Curierul National ca agricultorii se confrunta si cu o alta problema, legata de faptul ca exista foarte multe acte de vanzare-cumparare bazate pe chitante de mana.

“Cine a avut grija sa le intabuleze, le-a intabulat. A facut si actele de mostenire si, ulterior, si schitele cadastrale. Problema este ca exista foarte multe acte de vanzare-cumparare a terenurilor efectuate pe baza unor chitante de mana inregistrate la Primarie si alte terenuri pentru care mostenitorii nu au facut succesiunea si nici schitele cadastrale ulterioare divizarii mostenirii”, a afirmat Toma, precizand ca de 20 de ani se discuta la nivelul Ministerului Agriculturii sa se faca cadastrarea terenurilor agricole la nivel national.

“Ministerul a sprijinit aceasta initiativa, dar Comisiile din Parlament, unde sunt foarte multi notari, au intarziat-o. Vrem sa intre cat mai repede in vigoare legea terenurilor agricole, dar strainii sa intre cat mai tarziu in posesia terenurilor noastre. Spre exemplu, in Franta, cadastrarea terenurilor agricole dureaza 5 ani. Adica ei pot sa vina repede sa cumpere pamanturile noastre, dar noua ne trebuie 5 ani sa ne atingem de ale lor. Vrem sa astepte si ei 5 ani pana sa poata cumpara terenurile agricole din Romania”, a incheiat Ginu Toma.

Decizie ICCJ – Indreptare erori si efectuare modificari in evidente, harti sau planuri

In acţiunea prin care se urmăreşte admisibilitatea îndreptarii  unor pretinse erori şi operarea unor modificări în evidenţele,  hărţile şi planurile cadastrale utilizate în procedura de stabilire a liniei de hotar dintre două unităţi administrativ – teritoriale Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a decis ca:

Este admisibilă pe calea contenciosului administrativ acţiunea prin care se urmăreşte îndreptarea unor pretinse erori şi operarea unor modificări în evidenţele,  hărţile şi planurile cadastrale utilizate în procedura de stabilire a liniei de hotar dintre două unităţi administrativ – teritoriale, refuzul efectuării  unor operaţiuni administrative fiind  circumscris prevederilor art. 8 alin. (1) teza finală din Legea   nr. 554/2004, care, definind obiectul acţiunii în contencios administrativ, are  în vedere   şi ipoteza refuzului   de efectuare a unei anumite operaţiuni   necesare pentru   exercitarea  sau protejarea   dreptului   sau interesului   legitim.

Intreaga Decizie cu numar  1204 din 21 februarie 2013 se gaseste aici

Sistem national de evidenta a strazilor

Hartaromaniei-judeteAgenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (ANCPI) va organiza la 31 octombrie o licitaţie pentru realizarea unui sistem informatic de evidenţă şi consultare geospaţială a tuturor arterelor şi adreselor administrative, potrivit unui comunicat emis de ANCPI. Estimările reprezentanţilor autorităţii contractante indică o valoare a contractului de 13 milioane de lei, cu TVA inclusă, iar durata este stabilită la doi ani şi şase luni.

 

Sistemul informatic se va intitula „Registrul Electronic Naţional al Nomenclaturilor Stradale” şi  va permite gestiunea, evidenţa şi consultarea la nivel naţional a nomenclaturii stradale. „De asemenea, sistemul va permite înregistrarea unică a fiecărei adrese, alocarea pentru fiecare adresă a unui cod unic de adresă şi gestiunea întregului ciclu de viaţă al adresei. În plus, va avea loc standardizarea la nivel naţional a nomenclaturii stradale prin realizarea şi implementarea metodologiei şi instrumentelor informatice privind înregistrarea, prelucrarea, analiza, stocarea şi accesul la arterele şi adresele administrative”, se precizează în caietul de sarcini al licitaţiei.

 

Alte condiţii consemnate în caietul de sarcini vizează ca viitorii ofertanţi, a căror cifră de afaceri din ultimii trei ani trebuie să fie de minim 20 milioane de lei, să depună o garanţie de participare de 200.000 lei. ANCPI a fost înfiinţată în 2004 prin reorganizarea Oficiului Naţional de Cadastru, Geodezie şi Cartografie şi funcţionează sub autoritatea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.

 

Sursa: curierulnational.ro

Statistica tranzactiilor imobiliare 2013 in comparatie cu 2012

Comunicat de presa ANCPI

Numărul tranzacţiilor imobiliare a crescut cu peste 39.000 în primul trimestru al acestui an comparativ cu primele trei luni ale anului 2012, ajungând la 187.712. În luna martie 2013 numărul imobilelor tranzacţionate a fost de 68.498, faţă de 64.088 în februarie 2013 şi 58.343 în martie 2012. În perioada ianuarie-martie 2013 s-au înregistrat, la nivel naţional, peste 1,2 milioane de operaţiuni de cadastru şi publicitate imobiliară, cu aproape 144.000 mai mult comparativ cu perioada similară a anului trecut.

În primele trei luni ale acestui an cele mai multe tranzacţii imobiliare au fost înregistrate în Timiş – 12.863, Bucureşti – 12.618 şi Arad – 10.797. Cele mai puţine tranzacţii imobiliare au fost înregistrate în primul trimestru din 2013 în judeţele Teleorman – 995, Bistriţa-Năsăud – 1.478 şi Buzău – 1.723.

În luna martie 2013 s-au înregistrat, la nivel naţional, 68.498 tranzacţii imobiliare, cu 4.410 mai mult faţă de luna precedentă şi cu 10.155 mai mult comparativ cu martie 2012.

Numărul ipotecilor şi al privilegiilor  înscrise în cartea funciară în primul trimestru al anului a ajuns la 30.066, în scădere cu aproape 3.000 comparativ cu perioada ianuarie-martie 2012. Pe primul loc se află Capitala cu 4.365, iar pe ultimul judeţul Teleorman, unde în primele trei luni ale anului au fost înregistrate în cartea funciară doar 118 ipoteci şi privilegii.

În luna martie 2013 au fost înregistrate în cartea funciară 10.999 ipoteci şi privilegii la nivelul întregii ţări, faţă de 10.512 în februarie 2013 şi 11.281 în martie 2012.

În primul trimestru al acestui an s-au înregistrat, la nivel naţional, 1.216.618 operaţiuni de cadastru şi publicitate imobiliară. Pe primele locuri în clasament se situează Bucureştiul – 79.506, urmată de judeţele Timiş – 73.910 şi Cluj – 59.163.

Romania va avea Registru Agricol în format electronic

Comunicat de presa MCSI

Registrul Agricol al României conține o cantitate vastă de informații despre fiecare gospodărie din cuprinsul fiecărei unități administrativ-teritoriale, precum: numărul membrilor gospodăriei, suprafețe, tipuri de culturi, șeptel, mașini, instalații, unelte. Noul proiect de Registru Agricol electronic are în vedere depășirea simplei digitalizări a documentelor și își propune redefinirea, regândirea în totalitate a proceselor și procedurilor astfel încât cetățenii și firmele să beneficieze de servicii cu un grad înalt de sofisticare, cu rezultate vizibile în economia de timp și energie, cu impact în eficiență. Informația va fi restructurată și procesele de gestionare a acesteia vor fi recreate astfel încât se vor crea premisele unei administrări mai eficiente a resurselor agricole.

Ca premieră în România, în acest Ghid al proiectului sunt impuse standarde de interoperabilitate între sistemele instituțiilor care  au un rol major în cadrul proiectului: primării, consilii județene, Ministerul Afacerilor Interne, Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară, Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, Ministerul Finanțelor, Oficiul Național Registrul Comerțului. Aceste standarde vor fi incluse de acum înainte în toate proiectele MSI care se vor preta pentru o atare abordare, interoperabilitatea fiind un unul dintre pilonii de bază ai Agendei Digitale europene 2020 pe care România îi va integra în Strategia proprie pentru Agenda Digitală, începând din noul exercițiu bugetar.

Beneficiarii proiectului sunt Consiliile Județene ca lideri de proiect, în  parteneriat cu alte unităţi administrativ-teritoriale (U.A.T-uri definite în baza Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare), din judeţul respectiv.

”Sistemul va contribui la o dezvoltare regională sustenabilă, bazându-se pe pe noile politici de descentralizare din domeniu. Datele vor putea fi astfel consolidate și gestionate agregat la nivel județean și valorificate la nivel național. Scopul proiectului include optimizarea proceselor și consolidarea datelor critice ale României în vederea realizării unor punți informaționale între statele membre și gestionarea bazată pe date reale a fondurilor structurale existente și viitoare” a declarat Dan Nica, ministrul pentru societatea informațională.

ANCPI propune un proiect de act normativ privind regulamentul de avizare, receptie si inscriere in cadastru si CF

ANCPI propune un proiect de act normativ privind Regulamentul de avizare, receptie si inscriere in evidentele de cadastru si carte funciara.

Regulamentul reglementează procedurile de lucru în materie de cadastru și carte funciară și se adresează persoanelor autorizate si angajatilor ANCPI.

Odata cu intrarea in vigoare a ordinului privind aprobarea acestui regulament se abroga

a)      Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 633/2006

b)     Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 634/2006

c)      Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 108/2010

ANCPI anunta ca Propunerile si observatiile privind proiectul de act normativ se pot face la adresa de e-mail office@ancpi.ro, pana la data de 14.01.2013


Intregul Regulement il puteti gasi aici

Câteva din articolele prezentului regulament le prezentăm mai jos:

Art. 26.  Partea digitală a documentației cadastrale va cuprinde trei fișiere:

–       fișier .cpxmp

–       fișier  .dxf

–       fișier .pdf, cu tot conținutul dosarului ce se va anexa cererii care urmează a fi înregistrată la oficiul teritorial.

Art. 27. Partea analogică a documentației cadastrale va cuprinde o succesiune de piese scrise a căror ordine este obligatorie și este următoarea:

1)    borderou;

2)    dovada achitării tarifului, dupa caz;

3)    formularele tipizate de cereri și declarații;

4)    certificat fiscal, dupa caz;

5)    copii ale actelor de identitate ale proprietarilor persoane fizice sau copii ale certificatelor de înmatriculare, în cazul persoanelor juridice;

6)    copie a extrasului de carte funciară, după caz;

7)    originalul sau copia legalizată a actelor în temeiul carora se solicită înscrierea;

8)    memoriu tehnic;

9)    plan de amplasament și delimitare;

10) releveele construcțiilor, după caz;

11) plan de încadrare în zonă la o scară convenabilă, astfel încât imobilul să poată fi localizat.

…..

Art. 28.  Realizarea documentațiilor cadastralepresupune parcurgerea următoarelor etape:

a) documentarea tehnică,

b) execuţia lucrărilor de teren şi birou,

c) întocmirea documentaţiilor.

Art. 29.  Proprietarului îi revine răspunderea privind cunoaşterea limitelor imobilului, indicarea, şi conservarea acestora, precum și punerea la dispoziția persoanei autorizate a tuturor actelor/documentelor pe care le deține.

Art. 30.  Răspunderea pentru corectitudinea întocmirii documentaţiei şi corespondenţa acesteia cu realitatea din teren, pentru identificarea precum și, în cazul trasărilor, pentru materializarea limitelor imobilului în concordanţă cu actele doveditoare ale dreptului de proprietate puse la dispoziţie de proprietar revine persoanei autorizate. Persoana autorizată este obligată să execute măsurătorile la teren şi să completeze toate rubricile anexelor prevăzute de prezentul regulament. Toate piesele aferente părții tehnice din documentația cadastrală sunt însușite de persoana autorizată prin ștampilă și semnătură.

Art. 43. Referentul sau persoana desemnată din cadrul oficiului teritorial/biroul teritorial înregistrează cererea după:

– verificarea existenţei tuturor pieselor din documentație așa cum sunt menționate în borderou

–  verifică ordinea pieselor din dosar

–  verifică existența fișierelor

–  verifică achitarea tarifului legal.

–  încarcă fișierul .cpxml

Art. 44.  Tariful se achită de către solicitant sau de către orice altă persoană interesată, dacă părţile convin astfel și se încasează anticipat înregistrării cererilor pentru furnizarea serviciilor solicitate.

Art. 49. (1) Inspectorul de cadastru verifică documentaţia, iar în cazul în care aceasta este întocmită incorect completează nota de respingere şi o transmite împreună cu documentaţia la serviciul de publicitate imobiliară, în vederea întocmirii încheierii de respingere.

Art. 51. (1) Numerotarea cadastrală se realizează pentru fiecare unitate administrativ-teritorială, care se identifică prin codul SIRSUP extras din „Registrul permanent al unităţilor administrativ-teritoriale” publicat de Institutul Naţional pentru Statistică.

(2) Numărul cadastral al imobilului este identificatorul unic de legătură între baza de date grafică şi baza de date textuală în sistemul informatic integrat de cadastru şi publicitate imobiliară.

Căile de atac împotriva încheierii de carte funciară

Art. 58  Încheierile de carte funciară sunt supuse căilor de atac prevăzute de lege.

Art. 59. Cel care a cerut înscrierea nu va putea modifica sau întregi, prin căile de atac exercitate, cererea pe care s-a întemeiat încheierea registratorului.

Art. 60. (1) Persoanele interesate sau notarul public pot formula cerere de reexaminare a încheierii de admitere sau de respingere a cererii de înscriere, în termen de 15 zile de la comunicare.

(2) Cererea de reexaminare, însoţită de copia încheierii de carte funciară atacate se depune la biroul teritorial în circumscripţia căruia este situat imobilul.

(3) Cererea de reexaminare se soluţionează prin încheiere de către registratorul-şef, în termen maximal de 20 de zile calendaristice. Reexaminarea părţii tehnice a documentaţiei este în sarcina inginerului-şef şi se constată printr-un referat care stă la baza emiterii încheierii prin care se soluţionează cererea de reexaminare.

(4) Soluţionarea cererii de reexaminare se face cu aplicarea dispoziţiilor referitoare la procedura de rezolvare a unei cereri de înscriere, în baza actelor anexate cererii iniţiale. Pentru soluţionarea cererii de reexaminare, registratorul șef are posibilitatea de a solicita înscrisuri noi.

(5) Dosarul se înaintează în termen de cel mult 2 zile lucrătoare registratorului-şef şi este format din: cererea de reexaminare, copia certificată a tuturor actelor şi a documentaţiilor care au stat la baza emiterii încheierii de carte funciară atacate, dovada efectuării comunicării acesteia, copia certificată a cărţii funciare, precum şi referatul inginerului-şef, după caz. De îndeplinirea acestei obligaţii este responsabil registratorul coordonator şi registratorul care a pronunţat încheierea supusă reexaminării.

(6) După soluţionarea cererii de reexaminare, dosarul se arhivează la biroul teritorial unde s-a înregistrat cererea.

Art. 61. (1) Împotriva încheierii de reexaminare se poate formula plângere în termen de 15 zile de la comunicare.

(2) Plângerea împotriva încheierii registratorului-şef prezentată direct, prin poştă ori prin curier se depune la biroul teritorial care a comunicat-o, se menţionează în registrul general de intrare sub numărul dosarului iniţial, fără a primi număr nou de înregistrare, cu precizarea datei depunerii acesteia.

(3) Plângerea împotriva încheierii se poate depune şi direct la judecătoria în a cărei rază de competenţă teritorială se află imobilul, situaţie în care instanţa va solicita din oficiu biroului teritorial comunicarea copiei dosarului încheierii şi a copiei cărţii funciare, precum şi notarea plângerii în cartea funciară.

(4) Dosarul care se înaintează instanţei este format din: copia certificată a tuturor actelor şi a documentaţiilor care au stat la baza emiterii încheierii de carte funciară, precum şi a încheierii registratorului-şef prin care s-a soluționat cererea de reexaminare, primul exemplar al plângerii, copia certificată a cărţii funciare şi dovada efectuării comunicărilor. Dacă, ulterior, sunt înregistrate și alte plângeri privind acelaşi dosar, se vor înainta şi acestea instanţei, cu menţionarea numărului iniţial de comunicare.

(5) După verificarea dosarului şi notarea din oficiu a plângerii în cartea funciară de către asistentul-registrator, se înaintează de îndată dar nu mai târziu de 15 zile de la înregistrare, judecătoriei în a cărei rază de competenţă teritorială se află imobilul, cu adresă de înaintare semnată de registratorul șef sau registratorul coordonator, după caz, și de către referentul de la arhivă.

Art. 62. (1) În caz de admitere a plângerii, hotărârea definitivă a instanţei judecătoreşti va produce efecte pentru cartea funciară de la data înregistrării cererii de înscriere la biroul teritorial şi se va opera de la data depunerii unui exemplar conform cu originalul al sentinţei prin care a fost admisă plângerea, cu menţiunea că este rămasă definitivă.

(2) În caz de admitere a plângerii, hotărârea definitivă a instanței judecătorești va produce efecte de la data înregistrării cererii de înscriere la biroul teritorial și va avea același rang cu cererea inițială.

(3) În cazul în care prin hotărârea judecătorească nu s-a dispus efectuarea unor operațiuni de carte funciară, dosarul se depune la arhivă la numărul iniţial, radiindu-se totodată notarea plângerii din cartea funciară.

Sursa: ANCPI

LEGEA 7/1996, VARIANTA ACTUALIZATA LA ZI, 2012, DUPA MODIFICARILE ADUSE PRIN LEGEA 133/2012

LEGEA 7/1996, VARIANTA ACTUALIZATA LA ZI, 2012, DUPA MODIFICARILE ADUSE PRIN LEGEA 133/2012

  • TITLUL I – Regimul general al cadastrului si publicitatii imobiliare

CAPITOLUL I – Dispozitii generale – Art. 1-Art. 3

CAPITOLUL II – Organizarea activitatii de cadastru, Art. 4-Art. 8

CAPITOLUL III – Organizarea lucrarilor sistematice de cadastru in vederea inscrierii in cartea funciara, Art. 9-Art. 16


  • TITLUL II – Publicitatea imobiliara

CAPITOLUL I – Evidenta cadastral-juridica, Art. 17-46

CAPITOLUL II – Procedura de inscriere in cartea funciara, Art. 47-55


  • TITLUL III – Dispozitii tranzitorii, sanctiuni si dispozitii finale

CAPITOLUL I – Dispozitii tranzitorii, Art. 56-63

CAPITOLUL II – Sanctiuni, Art. 64-65

CAPITOLUL III – Dispozitii finale, Art. 66 – 69




CAPITOLUL III – Dispozitii finale

CAPITOLUL III

Dispozitii finale

Art. 66

(1) Abrogat.

(2) Oficiile teritoriale si birourile teritoriale realizeaza, pastreaza si asigura conservarea copiilor de siguranta de pe documentele de cadastru, geodezie, cartografie si publicitate imobiliara, inclusiv de pe microfilme sau suporturi informatice.

Art. 67

Sistemele informationale specifice domeniilor de activitate proprii ale ministerelor se realizeaza de catre autoritatile publice centrale care raspund de domeniile respective. Autoritatile publice centrale colaboreaza cu Agentia Nationala in cadrul programului prevazut la art. 8 alin. (15).

Art. 68

 (1) Informatiile referitoare la reteaua geodezica nationala, hartile oficiale, cadastrul si publicitatea imobiliara sunt informatii publice si reprezinta bun proprietate publica a statului si sunt in administrarea Agentiei Nationale prin unitatile subordonate. Aceste informatii se pot consulta si sunt accesibile oricaror persoane fizice sau juridice contra cost.


(2) Informatiile mentionate mai sus pot fi consultate gratuit de catre autoritatile publice centrale si locale in vederea realizarii proiectelor de interes national.

Art. 681

In indeplinirea obligatiilor legale referitoare la activitatea de cadastru si publicitate imobiliara, masurile care se au in vedere se stabilesc prin protocolul incheiat intre Agentia Nationala si Uniunea Nationala a Notarilor Publici din Romania, protocol aprobat prin ordin cu caracter normativ al directorului general al Agentiei Nationale si hotarare a Consiliului Uniunii Nationale a Notarilor Publici din Romania, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Art. 69

(1) Prezenta lege intra in vigoare la 90 de zile de la publicarea ei in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

(2) Abrogat.

 (3) Pana la data de 31 decembrie 2020, titularii sarcinilor inscrise in registrele de transcriptiuni-inscriptiuni vor solicita deschiderea cartilor funciare pentru imobilele in cauza, in conditiile prezentei legi, si transcrierea sarcinilor valabile, cu scutire de la plata tarifelor.

(31) Sarcinile care sunt stinse prin implinirea termenului sau din orice alta cauza nu vor mai fi inscrise in cartile funciare, iar daca s-au inscris, acestea vor putea fi radiate la cererea persoanelor mentionate in cuprinsul art. 113alin. (2) sau din oficiu.

(4) La data intrarii in vigoare a prezentei legi se abroga:

– art. 37–43 din Legea fondului funciar nr. 59 din 29 octombrie 1974, publicata in Buletinul Oficial nr. 138 din 5 noiembrie 1974, cu modificarile ulterioare;

– anexa nr. 1 la Decretul nr. 146/1985 privind infiintarea colectivelor de lucrari cadastrale;

– Decretul nr. 305 din 15 septembrie 1971 privind activitatea geodezica, topofotogrammetrica si cartografica, precum si procurarea, detinerea si folosirea datelor si documentelor rezultate din aceasta activitate, publicat in Buletinul Oficial nr. 111 din 26 septembrie 1971;

– orice alte dispozitii contrare prezentei legi.

<– INAPOI LA LEGEA 7/1996

<–INAPOI LA CAPITOLUL  2- Sanctiuni